A regular tech blogger who have passions for cats. I will not put my trust on anybody who hated them, doesn't matter if they are my friends or family. I have a dream where I am the owner of a Cat Cafe. Help me achieve it by hiring me as your reviewer. For any review inquiries, you can contact me at [email protected]

Penafian: Kami tidak menggalakkan cetak rompak, malah kami menggalakkan pembaca agar sentiasa membeli atau membayar untuk menikmati kandungan video yang dilindungi Akta Hak Cipta. Artikel adalah sekadar ulasan umum. Sebarang penggunaan kandungan laman adalah diluar tanggungan pihak omghackers.com.

Ada banyak alternatif kepada Terrarium TV yang telah kami senaraikan sebelum ini.

Dari aplikasi yang sah untuk dimuat turun dan digunakan seperti Kodi, hinggalah kepada aplikasi ‘lanun’ seperti Typhoon TV, semuanya kami kongsikan tanpa prejudis.

Tetapi meskipun banyak pilihan, semuanya seakan tidak ‘cukup’. Kenapa ini terjadi? Kerana kebanyakan aplikasi adalah klon ke atas klon ke atas klon.

Sekadar contoh, Terrarium TV diklon oleh TeaTV, kemudian diklon semula menjadi Typhoon TV, diklon lagi dan lagi hingga basi. Banyak pautan strim diberikan, tetapi yang benar-benar tidak menimbal sewaktu dimainkan (buffering) dan memuaskan hati, mungkin ada dalam dua-tiga pautan sahaja.

Kalau ada yang berpaparan antaramuka seakan asli pun, adalah seperti Morphix TV. Itu pun berasal dari Morpheus TV.

Boleh rujuk sini: Morpheus TV.

Tak penatkah anda tercari-cari sesuatu yang boleh dijadikan sandaran, tambah lagi di musim PKP ini?

Pada tahun 2018 yang lalu, saya pernah mengulas mengenai aplikasi ‘TVZion’. Sejak itu, TVZion mendapat kemas kini berkali-kali dan terbaru, ia mendapat \refresh’ pada paparan antaramukanya, khas untuk Android TV.

Ya, ini yang kita mahu!

Tetapan terbaik untuk gunakan TVZion, semestinya dengan akaun Real Debrid (anda yang ada jual akaun Debrid murah² tu mai komen sini), bersama akaun Zion Club (optional).

Setakat ini penggunaan agak lancar, dengan menjadikan pemain video VLC sebagai pemain lalai.

Jika diceritakan bab fungsi, memang boleh bikin migraine, kerana terlalu banyak. Kalau nak tahu serba sedikit dari waktu sebelum ia mendapat paparan antaramuka baharu, bolehlah rujuk pada pautan di bawah:

Pendek cerita, kombinasi TVZion dengan Real Debrid, ditambah dengan UI khusus untuk Android TV, menjadikan ia satu solusi buat pencari alternatif Terrarium TV, Kodi, mahupun Netflix.

Berikut adalah rupa paparan antaramuka TVZion bagi versi terbaru tersebut:

Dan ini pula adalah paparan pemain lalainya:

Apk boleh dimuat turun di sini: TVZion 4.0.3.