WiFi Map adalah aplikasi mudah alih yang membantu pengguna bersambung ke internet percuma di seluruh dunia. Dengan lebih daripada 120 juta WiFi aktif, WiFi Map adalah sumber data kata laluan WiFi percuma berhampiran anda.

Semua kata laluan WiFis terus ditambahkan ke aplikasi oleh ahli komuniti WiFi Map setiap hari. WiFi Map bukanlah satu alat penggodaman melainkan ia menjadi panduan anda untuk mendapatkan akses WiFi percuma di sekitar yang dikongsikan oleh pengguna seperti anda.

Jom Kita Cuba WiFi Map

Tips ini dikongsikan khusus untuk mereka yang masih menggunakan data mobil berkuota. Memang memeningkan saat kuota kehabisan, sedangkan pada waktu itu ada mesej yang perlu dibalas, ada emel yang perlu dihantar.

Kebetulan anda di restoran mamak. Hendak bertanya kata laluan WiFi rasa segan pula, di kala orang lain dengan tenang menghabiskan data mobil sendiri.

Dengan tenang, anda membuka aplikasi WiFi Map dan melakukan imbasan.

Aplikasi WiFi Map terus memberikan kesemua data tentang WiFi di kawasan yang hampir dengan anda. Terlihat pula nama restoran yang anda sedang berada di situ. Senyuman mula terukir.

Anda klik pada nama restoran, Restoran Hamid Maju (ini contoh). Lalu anda klik pula pada butang ‘Unlock Password’. Kata laluan WiFi di restoran itu dipaparkan tanpa perlu apa-apa langkah tambahan.

Anda berasa lega, kerana tidak perlu tebalkan muka bertanya kata laluan WiFi seakan anda tidak mampu membeli kuota data mobil sendiri. Sepanjang hari anda berada di restoran mamak menikmati WiFi percuma tersebut.

WiFi Map terdapat untuk kedua Android dan iOS. Anda boleh muat turun ia pada pautan di bawah:

Muat turun untuk Android: Google Play Store

Muat turun untuk iOS: App Store