A regular tech blogger who have passions for cats. I will not put my trust on anybody who hated them, doesn't matter if they are my friends or family. I have a dream where I am the owner of a Cat Cafe. Help me achieve it by hiring me as your reviewer. For any review inquiries, you can contact me at arya@omghackers.com

Penafian: Kami tidak menggalakkan cetak rompak, malah kami menggalakkan pembaca agar sentiasa membeli atau membayar untuk menikmati kandungan video yang dilindungi Akta Hak Cipta. Artikel adalah sekadar ulasan umum. Sebarang penggunaan kandungan laman adalah diluar tanggungan pihak omghackers.com.

Dunia penstriman jarang sekali sunyi, melainkan mereka yang gemar menggunakan aplikasi cetak rompak, dek kerana kebanyakannya sama ada akan dihentikan pembangunan setelah menerima surat saman, atau kemas kini yang tak kunjung tiba akibat pembangun sudah tidak menjenguk lagi ke aplikasi sendiri.

Buat mereka yang menggunakan Netflix, Hulu, YouTube, dan lain-lain servis penstriman yang sah, mereka tidak bimbangkan perkara seperti ini. Pembangunan aplikasi contohnya Terrarium TV, terhenti begitu sahaja setelah pembangunnya disyaki diburu oleh pihak berkuasa.

Tetapi ada juga yang tegar, mengambil semula kod aplikasi tersebut dan mencipta fork dari aplikasi Terrarium TV yang sudah kembali ke rahmatullah ditinggalkan, dan menamakan ia semula kepada UnlockMyTTV.

*Buat yang keliru, UnlockMyTTV adalah berbeza dengan UnlockMyTV. UnlockMyTTV ialah fork kepada Terrarium TV, manakala UnlockMyTV pula ialah fork atau klon kepada Cinema HD.

Jadi bagaimana rupanya aplikasi ini? Mari kita lihat.

Secara asasnya, rupa aplikasi UnlockMyTTV ini saling tak tumpah seperti Terrarium TV, cuma diberikan sedikit ‘nafas baru’. Bagaimana pula rupanya ketika memainkan video?

Lihat pada paparan tangkap layar di bawah. Saya mengintegrasikan aplikasi MX Player Pro kepada UnlockMyTTV. Oleh itu setiap pautan strim yang berjaya didapatkan akan dimain terus pada MX Player Pro.

Dari segi prestasinya, tidak banyak yang hendak saya rungutkan. Jika anda berpuas hati dengan Terrarium TV, maka anda akan berpuas hati juga dengan UnlockMyTTV ini.

Tetapannya sama sahaja dengan Terrarium, barangkali pembangun hendak mengekalkan ia sebagai satu cara untuk membuat pengguna berasa selesa dan ‘terbiasa’.

Seperti yang anda dapat lihat, saya telah memilih untuk aplikasi tersebut hanya memaparkan pautan video HD sahaja, dan itulah yang dibuat olehnya.

Biar pautan nampak sedikit sahaja seperti ini, asalkan anda tahu kesemuanya adalah beresolusi definisi tinggi penuh atau full HD.

Ia juga seperti biasa, mempunyai pilihan untuk memuat turun sarikata dari OpenSubtitles, Subscene, Makedie, dan SubHD.

Tak perlu rasanya saya menulis dengan lebih panjang lagi. Anda boleh muat turun, pasang, dan lihat sendiri bagaimana ia berfungsi.

Muat turun di sini: UnlockMyTTV.

**Sekiranya pautan telah ‘mati’, minta supaya anda komen dan beritahu kami ya.