1000+ Kod Tersembunyi Genre Filem Dalam Netflix

Netflix mula dilancarkan di negara ini pada tahun lepas. Sejak dari itu, saya menjadi pengguna tegar, yang mana kebanyakan video yang saya tonton adalah terdiri dari genre aksi dan komedi berdiri.

Saya ada menulis sedikit tentang bagaimana hendak menambah baik penggunaan Netflix, cuma buat masa ini akibat sekatan terhadap rangkaian VPN, jika VPN yang anda gunakan tidak mempunyai Smart DNS atau lain-lain kaedah langkauan terhadap sekatan tersebut, maka ada antara tips yang tidak dapat digunakan.

Apapun, masih terdapat pelbagai lagi genre-genre menarik yang boleh dicari dan diteliti kandungannya melalui menu walaupun anda masih menggunakan IP dari Malaysia, seperti gambar di bawah.

Namun, tahukah anda, terdapat begitu banyak lagi pecahan genre sehingga lebih dari 1000 di dalam katalog filem Netflix?

Dengan menggunakan kod ‘tersembunyi’ yang dengan mudah boleh diklik di laman Netflix Secret Codes Search, anda akan dapat mencari dan menonton lebih dari sekadar yang dihadkan pada menu.

Sebagai contoh, kod asasnya ialah:

http://www.netflix.com/browse/genre/###

Dengan menggantikan ### kepada kod tersebut, anda akan terus ke laman genre pilihan, contohnya ‘Political Thrillers’ – kodnya ialah 10504.

Untuk senarai yang lebih lengkap, anda boleh ke NetFlix Streaming by Alternate Genres (Extended List) yang mempunyai senarai lebih daripada 1000 genre.

Diharapkan, selepas ini anda yang menggunakan Netflix tu, sudah boleh menikmati kandungan yang ada dalam laman tersebut dengan lebih baik lagi.

Arya Putra
Arya Putrahttps://omghackers.com/
A regular tech blogger who have passions for cats. I will not put my trust on anybody who hated them, doesn't matter if they are my friends or family. I have a dream where I am the owner of a Cat Cafe. Help me achieve it by hiring me as your reviewer. For any review inquiries, you can contact me at [email protected]

Artikel Terkini

spot_imgspot_img

Artikel Berkaitan

Apa pendapat anda?

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
spot_imgspot_img
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x