Mutakhir ini, trend #CutTheCord yang telah kami jalankan sejak beberapa tahun yang lalu telah menunjukkan hasilnya. Ramai yang telah beralih kepada penstriman berbanding bergantung harap kepada satu syarikat, diulangi, satu syarikat untuk memberikan servis siaran televisyen.

Selain Netflix, iflix, Terrarium TV, Kodi, bla bla bla, aplikasi YouTube juga tidak ketinggalan dalam mendapat pembaharuan dan penambahbaikan. Khususnya aplikasi YouTube for Android TV, paparan antaramukanya juga sudah pun dikemaskini menjadi lebih serasi dengan paparan dan kaedah operasi televisyen (Smart TV).

Namun, dengan adanya pembangun yang suka melakukan modifikasi pintar terhadap setiap aplikasi yang keluar, menjadikan ia lebih baik dan sempurna. Aplikasi Smart YouTube TV adalah manifestasi kepada kejayaan pengubahsuaian.

Apa yang baharu dalam Smart YouTube TV?

  • Sokongan resolusi 4K.
  • Dapat dijalankan tanpa servis Google (Google Play services).
  • Direkabentuk untuk skrin televisyen.
  • Sokongan kawalan asal.
  • Papan kekunci carian pelbagai bahasa.
  • Sepenuhnya setempat (bahasa).
Gambar ihsan dari Smart YouTube TV.

Jika anda lihat pada gambar di atas, sewaktu aplikasi ini boot untuk pertama kalinya ia akan memberikan kepada anda selaku pengguna akan peluang, untuk memilih mana-mana pelancar (launcher) yang serasi dengan peranti anda.

Anda tetap boleh pilih untuk paparan 4K, namun jika peranti anda tidak menyokong resolusi 4K, tidak mampu untuk memainkan resolusi tersebut, atau kelajuan internet tidak mencukupi, anda boleh padamkan cache dan data untuk kembali semula kepada paparan pilihan pelancar.

Pilihan resolusi sehingga 4K.

Apa yang menarik, aplikasi ini juga akan sentiasa menetapkan resolusi maksima secara automatik, tidak seperti aplikasi untuk telefon pintar yang mana pengguna terpaksa bersusah payah menukarnya secara manual kepada resolusi definisi tinggi penuh sekiranya mereka mahu.

Resolusi 1080p ditetap secara automatik.

Baiklah, jika anda mahu pasangkan ia pada Android TV Box atau Smart TV anda, silalah muat turun fail apk Smart YouTube TV melalui pautan di bawah:

>>> Smart YouTube TV

Cubalah dahulu ya, saya nak layan video 4K ni.