A regular tech blogger who have passions for cats. I will not put my trust on anybody who hated them, doesn't matter if they are my friends or family. I have a dream where I am the owner of a Cat Cafe. Help me achieve it by hiring me as your reviewer. For any review inquiries, you can contact me at arya@omghackers.com

Ramai juga yang berminat rupanya dengan aplikasi yang dah beberapa tahun saya gunakan pada Windows ini, sejak dari Windows XP lagi kalau tak silapnya.

Aplikasi ini ringkas sahaja, memaparkan kelajuan internet muat turun dan muat naik pada taskbar – sama ada dalam unit bits atau bytes, ikut kemahuan dan keserasian dengan diri anda.

Ya, ringkas sahaja, sama seperti Internet Speed Monitor Pro yang dibuat untuk Android, fungsinya tidaklah jauh berbeza pun. Bukan apa, dengan adanya ‘internet speed monitor’ ini, sekurang-kurangnya kita akan dapat lihat kelajuan internet dan memantaunya jika perlu.

Contoh apabila ia perlahan sahaja, dengan cepat saya akan periksa satu demi satu tetapan dan lain-lain punca ia menjadi begitu untuk tujuan troubeshoot.

Apapun, tak perlu bicara panjang, terus sahaja kepada perkara pokoknya. Pautan muat turun adalah seperti yang anda dapat klik di bawah.

Muat turun NetSpeedMonitor:

NetSpeedMonitor 32-bit

NetSpeedMonitor 64-bit